NetworkingPraca

Najlepsze słowa kluczowe dla profilu LinkedIn! Oto 5 kroków, które Ci w tym pomogą

0
Najlepsze słowa kluczowe dla profilu LinkedIn

Zastanawiasz się, jak sprawić, by więcej osób odwiedzało Twój profil na LinkedIn? Sekretem zwiększenia ruchu na profilu LinkedIn jest zastosowanie skutecznych technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Skuteczna optymalizacja słów kluczowych dla profilu LinkedIn nie jest tak trudna, jak się wydaje. Zasadniczo LinkedIn to bardzo duża baza danych profili, która wykorzystuje pola słów kluczowych do porządkowania (lub indeksowania) całego zbioru danych.

Ponieważ większość przychodów LinkedIn jest generowana przez rekruterów używających LinkedIn do wyszukiwania kandydatów, LinkedIn zna najlepsze słowa kluczowe dla osobistego SEO.

Dobra wiadomość? Większość terminów wprowadzanych na LinkedIn jest przeszukiwana przez innych użytkowników, co oznacza, że nie można się pomylić, odpowiednio włączając słowa kluczowe, które oczywiście reprezentują odpowiednie dla ciebie stanowiska i umiejętności, które można znaleźć w ofertach pracy.

Jeśli jednak zrozumiesz (i wykorzystasz) metodę indeksowania LinkedIn, będziesz w lepszej pozycji, aby zwiększyć swój ruch. Będziesz więc chciał dodać więcej słów kluczowych, podejmując kroki w celu zwiększenia gęstości słów kluczowych w określonych polach, jak opisano poniżej.

Formy pokazowe dla profilu LinkedIn

Oto 5 wskazówek dotyczących skutecznego pozycjonowania profilu na LinkedIn (i większej liczby wyświetleń):

1. Zwróć uwagę na swój profesjonalny nagłówek

Najbardziej widoczny komunikat brandingowy na profilu LinkedIn jest również najbardziej krytyczny, jeśli chodzi o SEO.

Obok imienia i nazwiska, nagłówek zawodowy, czyli fraza wyświetlana pod imieniem i nazwiskiem, jest najwyżej ocenianym polem w indeksie.

Co to oznacza? Słowa kluczowe wymienione w polu Nagłówek będą miały większy wpływ, zwiększając ranking wśród innych użytkowników dla tych samych terminów. Teraz już wiesz, dlaczego używanie domyślnego nagłówka „aktualna praca” nie jest dobrym pomysłem!

Jako przykład rozważ zmianę „Wiceprezes ds. sprzedaży w ABC Corporation” (twoje obecne stanowisko)

na wiceprezes ds. sprzedaży. Wzrost przychodów w rozwiązaniach technologicznych w chmurze. Product Development & Sales Operations Leadership” (Twoje obecne stanowisko z dodanymi słowami kluczowymi, aby lepiej je wyjaśnić)

Strategia ta zapobiega sytuacji, w której ABC Corporation staje się wysoce trafnym wyszukiwanym terminem na profilu tego użytkownika, jednocześnie umożliwiając innym słowom kluczowym (rozwój produktu, operacje sprzedaży, technologia oparta na chmurze, wzrost przychodów) przyciągnięcie większego ruchu. LinkedIn pozwala na użycie 120 spacji w nagłówku, a użycie jak największej liczby z nich jest mądre.

2. Rozważ dodanie słów kluczowych do nazwy stanowiska

Pole nazwy stanowiska na LinkedIn jest również wysoko indeksowane (podobnie jak nazwa pracodawcy). Jeśli jednak Twoja obecna nazwa stanowiska jest zbyt ogólnikowa, możesz stracić szansę na większy ruch.

W takim przypadku dobrym rozwiązaniem jest dodanie treści do nazwy stanowiska, uważając, aby nie zmienić nazwy stanowiska. Na przykład, „Pracownik operacyjny” może stać się Operations Associate  Operations Manager for Thermo-printing Divisionâ

Druga wersja pełniej wyjaśnia prawdziwą funkcję stanowiska osobie spoza organizacji.

  • Inne przykłady: Starszy konsultant zostaje starszym konsultantem ds. zarządzania projektami IT
  • Analityk finansowy staje się analitykiem finansowym ds. audytu i zgodności z przepisami

W każdym przykładzie druga wersja zawiera zarówno więcej szczegółów dotyczących słów kluczowych, jak i jaśniejsze wyjaśnienie stanowiska. LinkedIn zezwala obecnie na 100 spacji na nazwę stanowiska i jak zwykle mądrze jest używać jak największej liczby odpowiednich słów kluczowych.

3. Wykorzystaj sekcję „Informacje” na dodatkowe słowa kluczowe.

Chociaż sekcja „Informacje” (dawniej nazywana „Podsumowanie”) nie jest uważana za wysoce indeksowaną część LinkedIn, musi jednak zawierać atrakcyjny tekst wraz z wysokim odsetkiem słów kluczowych związanych z Twoim celem:

„Jako dyrektor IT, moim celem jest zadowolenie interesariuszy i mówienie językiem użytkowników naszej branży handlowej, przy jednoczesnym wdrażaniu technologii w celu zwiększenia szybkości przetwarzania i przyspieszenia transformacji biznesowej. Kierowałem zespołami projektowymi IT liczącymi do 110 osób w zakresie świadczenia usług i obniżyłem koszty hostingu o 32%, nawet podczas szybkiego wzrostu”.

Na stanowiskach starszego menedżera i dyrektora ds. sprzedaży zbudowałem zaufanie wśród klientów i uchwyciłem trendy rynkowe w branży naftowo-gazowej dzięki nowym kanałom sprzedaży i sojuszom, które zwiększyły przychody o 123%. Lubię wyzwania związane z tworzeniem przewagi konkurencyjnej poprzez zwiększoną rozpoznawalność marki i mentoring wysokowydajnego zespołu sprzedaży”.

Tego typu język informacji zawiera więcej słów kluczowych niż podsumowanie CV, co jest kluczowym powodem, dla którego nie powinieneś powielać swojego CV na profilu LinkedIn.

4. Dodaj projekty i inne dodatkowe sekcje na LinkedIn. 

Często pomijana jako świetna strategia dodawania większej ilości szczegółów (i słów kluczowych). Sekcje takie jak Projekty, Certyfikaty lub Wyróżnienia i nagrody mogą być wykorzystane do wprowadzenia większej ilości słów kluczowych.

Jeśli zdecydujesz się użyć tych sekcji, zachowaj krótkie sformułowania i gęste słowa kluczowe. Na przykład, certyfikat dla konkretnego języka oprogramowania może brzmieć „Java Developer” z inicjałami poświadczenia.

Dyrektor operacyjny w branży nieruchomości może również dodać kilka projektów zatytułowanych „Nieruchomości komercyjne w Nowym Jorku”, aby wykazać się biegłością w nadzorowaniu prac budowlanych w dużych miastach.

W sekcji Honors & Awards możesz dodać wyróżnienia, które zaczynają się od pożądanego tytułu stanowiska (âSenior Sales Executive wygrywający President Club przez 5 lata).

5. Wybierz swoje „Umiejętności” i kontynuuj zbieranie „Potwierdzeń”.

Jedna z najbardziej niezrozumianych sekcji LinkedIn, obszar Umiejętności i Adnotacji, zaczynał jako bezpośrednio przeszukiwalna grupa słów kluczowych. Teraz ewoluował w narzędzie SEO, które może przyciągać poważny ruch, ale tylko wtedy, gdy jest używane prawidłowo.

Terminy dodane do obszaru Umiejętności i wiedza specjalistyczna mają większy wpływ na możliwość wyszukiwania na LinkedIn, gdy jesteś dla nich zatwierdzony. Dlatego sensowne jest dodawanie słów kluczowych i uzyskiwanie (oraz akceptowanie) rekomendacji dla nich.

Zastrzeżenie: upewnij się, że terminy dodane w tej sekcji są naprawdę słowami kluczowymi. Mając wybór między „twardą umiejętnością” (taką jak zarządzanie projektami”) a cechą charakteru (taką jak „przywództwo”), pracodawcy mogą preferować wyszukiwanie konkretnych kompetencji.

Najważniejsze słowa kluczowe w profilu i nagłówku na LinkedIn

To tylko kilka wskazówek, jak zwiększyć współczynnik SEO LinkedIn (ponieważ istnieje więcej krytycznych pól i strategii, które można wykorzystać do generowania ruchu!). Nawet jeśli nie rozumiesz koncepcji SEO, pamiętaj, że dodanie większej ilości treści do profilu prawie zawsze skutkuje większą liczbą odwiedzających – zwłaszcza, gdy wykorzystujesz słowa kluczowe, aby przyciągnąć zainteresowanie pracodawców.

Zobacz również:
Radakcja TeamJob

Jak wymienić nagrody, stypendia i wyróżnienia w CV?

Previous article

Czego nie robić na LinkedIn? Oto nasze 7 grzechów!

Next article

You may also like

More in Networking