OnlineSocial Media

5 sposobów na zwiększenie widoczności na LinkedIn

0
LinkedIn

Niezależnie od tego, na jakim poziomie pracujesz lub w jakiej branży działasz, nie można zaprzeczyć, że LinkedIn może być nieocenioną platformą do nawiązywania kontaktów, budowania sieci i znajdowania nowych możliwości.

Na tym blogu wiele razy poruszaliśmy temat LinkedIn (pisaliśmy m.in. o tym, jak zwracać się do pracodawców na LinkedIn, jak napisać idealną prośbę o połączenie na LinkedIn i jak napisać idealne podsumowanie na LinkedIn), ale nigdy tak naprawdę nie rozmawialiśmy o tym, jakie działania można podjąć, aby zwiększyć swoją widoczność i podnieść swój profil na platformie.

Dlaczego warto to zrobić? Cóż, podniesienie swojego profilu na LinkedIn może mieć dwie główne korzyści – 1. może pomóc w zwiększeniu rozmiaru sieci kontaktów – i 2. może pomóc w uzyskaniu imienia i nazwiska przed kluczowymi decydentami, z którymi możesz spotkać się później w swojej karierze. I pamiętaj, że w pracy nie zawsze chodzi o to, co wiesz, ale o to , kogo znasz…

Mając to na uwadze, oto pięć sposobów na zwiększenie swojej widoczności na LinkedIn:

1. Uczestnictwo w grupach:

Grupy LinkedIn są świetne z kilku powodów. Po pierwsze, mogą pomóc ci odkryć treści, które są dla ciebie ważne (jeśli jesteś przygotowany na przedarcie się przez spam w niektórych grupach!). Po drugie, mogą pomóc ci odbijać pomysły od podobnie myślących osób. I po trzecie, mogą pomóc ci rozwinąć swój głos w branży. Zastanawiając się nad wyborem grup, do których warto dołączyć, szukaj takich, które mają przyzwoitą liczbę członków i w których toczy się aktywna dyskusja (np. jeśli nikt nie opublikował nic w grupie przez ponad trzy miesiące, możesz chcieć przejść do następnej).

2. Publikuj treści na LinkedIn Publisher:

LinkedIn Publisher to najnowszy dodatek do platformy, który zasadniczo umożliwia tworzenie i publikowanie własnych treści w sieci LinkedIn. LinkedIn powiadomi następnie każdego z Twoich znajomych, że opublikowałeś nowy post – a Twoje treści mogą być również odkrywane, gdy ludzie szukają słów kluczowych, które odnoszą się do Twoich treści. Jak wspomniała Lauren w innym poście, LinkedIn Publisher może pomóc Ci pochwalić się swoją wiedzą – a jeśli wykonasz świetną robotę, Twoi znajomi mogą go „polubić”, co oznacza, że Twój post pojawi się w ich sieci, potencjalnie podkreślając Twoje treści w zupełnie nowej sieci.

3. Komentuj posty innych osób:

Aby naprawdę podnieść swój profil, warto znaleźć i skomentować posty / aktualizacje statusu innych osób – jeśli masz coś ważnego i wartościowego do powiedzenia! Biorąc udział w działaniach takich jak polubienia i komentowanie postów swoich znajomych i innych osób (pamiętaj, że możesz wyszukiwać odpowiednie treści w LinkedIn Publisher), przypominasz ludziom, że tam jesteś, a także pomagasz budować własną markę osobistą i głos.

4. Wykorzystaj w pełni swój profesjonalny nagłówek:

Twój profesjonalny nagłówek jest automatycznie ustawiony jako Twój aktualny tytuł zawodowy (patrz obrazek poniżej) – ale czy wiesz, że możesz go edytować, aby był taki, jaki chcesz? OK, więc nie sugeruję, abyś zmienił go na coś w rodzaju „Rocket Man” lub „Marketing Guru” (dreszcz!), ale mówię, że możesz zmienić go tak, aby zawierał więcej słów kluczowych, które mogą pomóc zwiększyć Twoją widoczność dla potencjalnego pracodawcy lub rekrutera. Jeśli posiadasz naprawdę rzadkie kwalifikacje, które są poszukiwane w Twoimw naszej branży, możesz dodać go do swojego profesjonalnego nagłówka – pamiętaj, że chodzi o podniesienie swojego profilu i widoczności dla ludzi, którzy mają znaczenie!

5. Zaangażuj firmy:

Masz kilka firm, dla których chciałbyś pracować? Nadszedł czas, aby przygotować grunt na LinkedIn. Śledź firmy, którymi jesteś zainteresowany i pamiętaj, aby wchodzić z nimi w interakcje (np. polubienia lub komentowanie aktualizacji statusu lub wiadomości), gdy masz coś wartościowego do powiedzenia. W tym przypadku ważne jest, aby nie iść zbyt OTT (nie chcesz zamienić się w ich prześladowcę lub wyglądać na zdesperowanego!) i nie komentować tylko ze względu na to, bo w końcu wyrządzisz więcej szkody niż pożytku. W końcu chcesz stać się znany potencjalnemu pracodawcy ze wszystkich właściwych powodów – więc kiedy nadejdzie czas, aby ubiegać się o pracę u niego, nie będziesz zupełnie obcy.

Zobacz również:
Radakcja TeamJob

Czego freelancerzy powinni szukać w oprogramowaniu księgowym?

Previous article

4 hacki dla absolwentów szkół wyższych nastawionych na karierę

Next article

You may also like

More in Online