Dla RekruteraPraca

10 praktycznych sposobów na obniżenie kosztów zatrudnienia

0
obniżenie kosztów zatrudnienia

Zatrudnianie jest kosztowne, nawet jeśli uda się to za pierwszym razem…

Zatrudnianie pracowników jest kosztowne, a zatrudnianie najlepszych talentów dla firmy ma kluczowe znaczenie. Zatrudnianie właściwych osób we właściwym czasie jest jednym z najważniejszych działań HR dla sukcesu firmy. Czy obniżenie kosztów zatrudnienia jest więc możliwe.

1. Wdrożenie systemu poleceń pracowniczych

Badania pokazują, że pracownicy zazwyczaj polecają znajomych, o których wiedzą, że będą dobrymi pracownikami. Zależy to jednak od aktualnego zaangażowania pracowników. Jeśli myślisz o wprowadzeniu programu poleceń, zadbaj o jego prostotę, upewnij się, że proces jest jasno opisany i poświęć trochę czasu na rozważenie najlepszej nagrody dla swojej organizacji. Gotówka jest królem, czy dni pod kołdrą! Warto również rozważyć sposób wyróżnienia osoby polecającej za pośrednictwem firmowego biuletynu lub magazynu. Będzie to również promować program w firmie.

2. Reklama wewnętrzna

Nie ma sensu wdrażać programu poleceń pracowniczych, jeśli nie poinformujesz swoich pracowników o każdym wolnym stanowisku. Upewnij się, że jest to rozpowszechniane w różnych oddziałach i nie zapomnij o pracownikach zdalnych, pracownikach domowych i pracownikach przebywających na urlopie macierzyńskim lub ojcowskim lub po prostu w terenie! Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wdrożenie systemu do rejestrowania szczegółów dotyczących istniejących talentów (umiejętności, wiedzy, rodzajów doświadczenia i zdolności językowych) oraz zarządzania i przenoszenia kluczowych zasobów w momencie, gdy są one najbardziej potrzebne.

3. Strona internetowa firmy

Wykorzystaj stronę internetową firmy do reklamowania i przyciągania zewnętrznych kandydatów. Wiele organizacji już korzysta ze swojej strony internetowej i robi to od wielu lat – nie jest to nowy pomysł. Wciąż jednak zaskakuje liczba mniejszych organizacji, które nie korzystają z własnej strony internetowej lub nie aktualizują jej na bieżąco, ani nie prezentują odpowiednio możliwości – to świetna okazja, aby komunikować się z zaangażowanymi odbiorcami!

4. Korzystaj z mediów społecznościowych

Zastanów się, który kanał jest najbardziej odpowiedni dla Twojej organizacji i branży, LinkedIn, Facebook czy Twitter. Jeśli polityka firmy na to pozwala, pracownicy mogą korzystać z mediów społecznościowych, aby informować znajomych o wolnych wakatach i kierować kandydatów na stronę internetową. W szczególności LinkedIn jest fantastyczną bazą danych kandydatów i jeśli wiesz, jak prawidłowo z niej korzystać, możesz przyciągać i kontaktować się z kandydatami za darmo.

5. Ogłoszenia w gazetach

Ogłoszenia w lokalnych gazetach są znacznie tańsze niż myślisz. Pomimo życia i pracy w erze cyfrowej, ogłoszenia w gazetach nadal sprawdzają się lepiej w niektórych sektorach i branżach. Warto rozważyć szereg różnych miejsc pozyskiwania kandydatów. Zwiększy to i poszerzy pulę kandydatów oraz zwiększy różnorodność w firmie.

Jeśli skorzystasz z usług agencji reklamowej, skorzystasz na ich sile nabywczej, a nie na bezpośredniej sprzedaży. Mogą oni również napisać dla Ciebie dobre teksty. Jeśli zdecydujesz się zatrudnić agencję reklamową, zrób rozeznanie i pamiętaj o negocjacjach. Niektóre agencje reklamowe oferują również usługę sprawdzania CV i będziesz chciał obliczyć oszczędności wynikające z naszego outsourcingu.

6. Internetowe tablice ogłoszeń

Podobnie jak powyżej, należy pamiętać, że można spędzić więcej czasu na sprawdzaniu kandydatów niż na sprawdzaniu kandydatów – więc należy rozważyć oszczędności i ilość czasu spędzonego na czytaniu CV. Z mojego doświadczenia jako wewnętrznego rekrutera korzystałem z Personnel Today, The Lawyer on-line i eFinancial Careers i wielu innych z dobrymi wynikami. Tylko reklama na The Lawyer a dzięki dwóm stażom organizacja zaoszczędziła 40 tys. funtów.

7. Korzystaj z aplikacji spekulacyjnych

Są to kandydaci, którzy chcą pracować dla organizacji. Zostali już wstępnie sprzedani! Wadą aplikacji spekulacyjnych jest ich terminowość. Jest to jednak wciąż niedostatecznie wykorzystywana i zazwyczaj źle zarządzana pula kandydatów. Jeśli Twoja organizacja nie posiada zautomatyzowanego systemu zarządzania wakatami i kandydatami, zachęcaj kandydatów do wzięcia odpowiedzialności za poszukiwanie pracy i regularnego odwiedzania strony internetowej w poszukiwaniu nowych ofert pracy.

8. Jobcentre Plus

Spotkaj się i nawiąż współpracę z lokalnym doradcą. Muszę przyznać, że w przeszłości nie byłem pozytywnym orędownikiem JCP i nadal zdarza się, że nie otrzymujesz dobrej jakości aplikacji. Powiedziałbym również, że nie jest odpowiedni dla każdej organizacji. Dlatego zdecydowanie sugerujemy, aby nie umieszczać ofert pracy na stronie internetowej – spowoduje to losowe zgłoszenia i przysporzy więcej pracy. Jeśli spotkasz się z lokalnymi doradcami, z większym prawdopodobieństwem sprawdzą oni kandydatów przed przesłaniem aplikacji. W końcu jest to bezpłatne i potrzebujesz tylko jednego kandydata.

9. Współpraca z lokalnymi firmami

Dobrze jest współpracować z lokalną społecznością. Podejście Joint Venture, szczególnie wśród małych i średnich firm, stale rośnie w ciągu ostatnich kilku lat i zwiększa ich przewagę konkurencyjną na rynku. Ci, którzy są partnerami, zdali sobie sprawę, że wartość, jaką mogą zaoferować swoim obecnym klientom, dramatycznie wzrasta, stwarza więcej możliwości i zwiększa przychody. Pomyśl o podzieleniu się kosztami otwartych wydarzeń lub targów pracy itp. Dobrze jest nawiązywać kontakty z konkurencją!

10. Kontakt z lokalnymi firmami

Skontaktuj się z firmami, które dokonują zwolnień i zapytaj ich dział HR, czy możesz pomóc w przesunięciu pracowników. Przekaż im swoje JD i ogłoszenia, aby opublikowali je wewnętrznie i rozpowszechnili – zawsze otrzymywałem dobry odzew, gdy oferowałem pomoc. Zwalnianie pracowników nie jest jednym z najprzyjemniejszych zadań w HR – dlatego większość profesjonalnych pracowników HR z zadowoleniem przyjmie możliwość zwiększenia liczby opcji przesunięć pracowników – świadczy to o uczciwości zawodowej i etnicznym podejściu, które będzie chronić reputację organizacji.

Zobacz również:
Radakcja TeamJob

Oto pytania na rozmowę kwalifikacyjną Google, oto nasze 140 propozycji| Impact Interview

Previous article

Rzeczy, które należy zrobić przed ubieganiem się o pierwszą pracę

Next article

You may also like