„Jaki jest sens zakładania konta na LinkedIn przed znalezieniem pracy?” Tak myśli wielu absolwentów po ukończeniu studiów i rozpoczęciu poszukiwania pracy. Mamy dla was jednak Przewodnik po LinkedIn. Posiadanie konta to ogromna zaleta, która pozwala poszerzyć zakres poszukiwań pracy, zaprezentować swój profesjonalizm i komunikować się z osobami z wybranego sektora pracy.
Przewodnik po LinkedIn
W dzisiejszym dynamicznym świecie zawodowym, pełnym możliwości i konkurencji, znalezienie skutecznych sposobów budowania swojej marki osobistej oraz nawiązywania cennych profesjonalnych kontaktów stało się niezwykle istotne. W tym kontekście, platforma społecznościowa LinkedIn wyróżnia się jako niezastąpione narzędzie dla każdego, kto pragnie skutecznie zarządzać swoją karierą. W niniejszym przewodniku zapoznamy się z kluczowymi aspektami wykorzystania LinkedIn do budowania swojej obecności online, poszukiwania możliwości zawodowych oraz tworzenia wartościowych relacji biznesowych. Odkryjmy wspólnie, jak efektywnie wykorzystać potencjał tej platformy, by osiągnąć swoje cele zawodowe i rozwinąć sieć profesjonalnych kontaktów.
Wybierz odpowiednie zdjęcie
Przede wszystkim wybierz zdjęcie profilowe, które odzwierciedla ciebie jako profesjonalistę, a nie ciebie na wieczornym wyjściu! Selfie są również wielkim NIE-NIE. Wybierz proste zdjęcie głowy, a nie pełnowymiarowe zdjęcie, jeśli go nie masz – poproś kogoś, aby zrobił ci zdjęcie!
Skorzystaj z podsumowania na LinkedIn
To twoja szansa, aby określić, czym się obecnie zajmujesz, jakiego rodzaju roli szukasz, a także jakie masz umiejętności i doświadczenie, aby to zrobić. Potencjalni pracodawcy lub rekruterzy przeglądający Twój profil przeczytają go, aby lepiej zrozumieć, kim jesteś, jeśli jesteś obecnie zatrudniony i jaka jest Twoja wybrana branża.
Nie bój się stworzyć profilu LinkedIn, jeśli masz ograniczone doświadczenie zawodowe. Po prostu bądź szczery, że niedawno ukończyłeś studia, ale chcesz rozpocząć karierę i szukasz stanowisk dla absolwentów / początkujących.
Doświadczenie
Następnym krokiem jest zastanowienie się nad wszelkim istotnym doświadczeniem, które możesz mieć i uwzględnienie go w swoim profilu! Niezależnie od tego, czy był to rok praktyki, staż czy doświadczenie zawodowe, wszystko to jest niezbędne w budowaniu profilu! Podaj firmę, daty i kilka kluczowych obowiązków, które wykonywałeś. Da to innym użytkownikom ogólny przegląd historii Twojej kariery. Jeśli nie masz odpowiedniego doświadczenia, po prostu podaj swoją ostatnią rolę zawodową i użyj podsumowania LinkedIn, aby wyrazić branżę, do której chcesz wejść.
Połącz się!
Jaki jest sens tworzenia konta, jeśli nie nawiązujesz kontaktów z innymi użytkownikami? Zbuduj swój profil, łącząc się z kolegami z klasy, byłymi wykładowcami, współpracownikami i poprzednimi pracodawcami. Możesz także łączyć się z osobami na stanowiskach, które również chcesz objąć. Przejrzyj ich profile i zapoznaj się z ich doświadczeniem zawodowym, aby określić, jakie doświadczenie i umiejętności będą Ci potrzebne do zdobycia podobnej roli. Warto również nawiązać kontakt z rekruterami specjalizującymi się w interesującym Cię obszarze zawodowym. Twój profil może dać im wskazówkę, jakiego rodzaju roli szukasz, a może nawet będą mieli dla Ciebie okazję!
Dołącz do grup
Grupy LinkedIn to świetny sposób na interakcję i dołączenie do dyskusji z wpływowymi osobami w branży. Niektóre grupy LinkedIn zawierają również powiadomienia o ofertach pracy (w tym nasza – Graduate Digital Jobs)! Przydatne narzędzie do powiadamiania o aktualizacjach ofert pracy w oparciu o region, poziom stanowiska i rolę zawodową.
Wyszukiwanie ofert pracy
Na LinkedIn są setki ofert pracy! Z możliwościami od różnych organizacji i agencji rekrutacyjnych. LinkedIn może nawet wysyłać codzienne „rekomendacje pracy” na podstawie Twojego profilu. Jeśli Twój profil jest aktualny i zawiera informacje o interesującej Cię roli i lokalizacji, będzie bardziej prawdopodobne, że zostaniesz „znaleziony” przez rekruterów lub menedżerów ds. rekrutacji, którzy mogą skontaktować się z Tobą bezpośrednio w sprawie potencjalnej nowej roli.
Dodatki!
Czym się pasjonujesz? Czy pracowałeś jako wolontariusz? Jeśli tak, możesz zamieścić tę informację na końcu swojego profilu na LinkedIn – podobnie jak w CV. Doda to twojej stronie nieco osobowości i pokaże innym użytkownikom, czym się interesujesz w. Jest to również dobra okazja, aby pokazać swoje zainteresowanie wybranym sektorem kariery, śledząc strony firmowe i dołączając do różnych grup.
Bądź na bieżąco
Ważne jest, aby po utworzeniu strony korzystać z niej! Nie musi to być co godzinę każdego dnia! Ale regularne cotygodniowe kontrole pomogą ci być na bieżąco. Wchodź w interakcje z osobami, które obserwujesz, a jeśli aktualnie szukasz pracy, wyraź to! Udostępniaj artykuły i blogi związane z wybraną przez Ciebie karierą, aby naprawdę pokazać swoje zainteresowanie tym obszarem.
Pamiętaj…
Chociaż LinkedIn jest siecią społecznościową dla profesjonalistów i to, co zdecydujesz się opublikować, może wpłynąć na twoje szanse na pracę. Ważne jest, aby pamiętać, że nie wszyscy pracodawcy będą kierować się wyłącznie Twoim profilem. Prawdopodobne jest jednak, że będą czytać Twój profil jako dodatkowe CV, aby potwierdzić to, co już powiedziałeś w swoim oryginalnym podaniu o pracę.