Media społecznościowe odgrywają ogromną rolę w naszym życiu. Jednak Twitter to znacznie więcej niż to, co Kim Kardashian zrobiła ostatniej nocy lub najnowsze #TBT Justina Biebera na Instagramie. W rzeczywistości media społecznościowe są podstawą tego, gdzie rekruterzy szukają swoich następnych kandydatów.
Tak, najlepszą rzeczą, która uświetniła sieci społecznościowe, a zwłaszcza pomogła osobom poszukującym pracy, był hashtag. To znaczy, kto kiedykolwiek pomyślał o prostej koncepcji hashtagowania słowa kluczowego, aby znaleźć strumień treści związanych z tym, czego szukasz, był moim zdaniem genialny.
Biorąc to pod uwagę, Twitter stał się najlepszym sposobem na znalezienie kolejnego kroku w karierze. Tysiące kont zostało założonych przez firmy z całego świata, które poświęcają się ogłaszaniu ofert pracy w określonych obszarach i sektorach.
Zasada numer 1. Obserwowanie właściwych kont na Twitterze jest kluczowe. Istnieje mnóstwo niszowych kont, dzięki czemu możesz być naprawdę konkretny w tym, czego szukasz; tj. jeśli szukasz roli w określonym obszarze, możesz śledzić „@DigitalJobsInLondon” lub jeśli szukasz ogólnie stanowiska cyfrowego: „@DigitalJobsUK”. Twitter jest świetny do szybkiego przeglądania lub dogłębnego poszukiwania pracy, działa dla każdego!
LinkedIn jest jak współczesne CV bez 150 wydrukowanych arkuszy A4 upchniętych w 15 portfelach. Jeśli twoi rodzice uważają, że media społecznościowe polegają na rozmowach z kumplami 24/7 i publikowaniu zdjęć z pijackich wybryków z ostatniego weekendu, pozwól im rzucić okiem na Linkedin. Jest to najlepsza darmowa sieć społecznościowa, która pozwala pokazać pracodawcom, kim jesteś i co chcesz, aby zobaczyli.
Aby w pełni wykorzystać potencjał LinkedIn, wystarczy nawiązywać kontakty i dołączać do grup. W przeciwieństwie do Facebooka, nie chcesz łączyć się z każdym i wszystkimi, pamiętaj, że LinkedIn jest przeznaczony wyłącznie do użytku biznesowego, więc łącz się tylko z ludźmi i rekruterami z twojego sektora pracy. Zalecamy jednak dołączenie do wielu grup związanych z poszukiwaniem pracy, ponieważ to właśnie tam publikowane są oferty pracy, a pracodawcy szukają odpowiednich kandydatów takich jak Ty.
Facebook i Instagram są również całkiem dobre do poszukiwania pracy.
Facebook jest podobny do LinkedIn, gdzie większość ofert pracy jest ogłaszana za pośrednictwem grup, ale w przeciwieństwie do LinkedIn nie można aplikować bezpośrednio i zazwyczaj profil na Facebooku nie jest tak profesjonalny. Z drugiej strony Instagram jest świetny dla mniejszych firm do reklamowania swoich ofert pracy. Nie znajdziemy tu BBC czy Topshop reklamujących swoje najnowsze stanowiska, ale małe start-upy wykorzystują media społecznościowe, takie jak Instagram, jako kolejny sposób na bezpłatną reklamę swoich stanowisk.
Następnym razem, gdy zalogujesz się na swoje konta w mediach społecznościowych, niezależnie od tego, czy będzie to LinkedIn, Twitter czy nawet Instagram, upewnij się, że zawsze masz oko na najnowsze oferty pracy! Pamiętaj, że pracodawcy widzą wszystko, więc dbanie o aktualność i profesjonalizm profili jest oczywiste.