Rozmowa kwalifikacyjna jest ostatnim punktem, w którym można uzyskać cenne informacje na temat organizacji. Spostrzeżenia te można zebrać, przeprowadzając wywiady końcowe. Oto najlepsze pytania na rozmowę kwalifikacyjną!
Ponadto istnieją inne narzędzia, które mogą gromadzić dane i mierzyć zaangażowanie, takie jak;
- Ankiety pracownicze
- Fora
- Grupy dyskusyjne
- 121s z menedżerami
- Przeglądy wyników
- Spotkania zespołów, by wymienić tylko kilka…
Nie powinno być zaskoczeniem, że niektórzy ludzie odchodzą z organizacji. Pracuję w HR od ponad dekady i jest to naturalne zjawisko. Ponieważ ludzie mają różne sposoby motywacji; różne sposoby postrzegania wydarzeń; sytuacje i potrzebują wielu różnych stylów zarządzania.
Na przykład, niektórzy ludzie potrzebują mikrozarządzania, a inni wolą być autonomiczni. Niektórzy ludzie są bardzo ambitni, a inni szukają pracy w systemie 9-5 z zachowaniem równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Nowoczesna siła robocza
Ponadto, po raz pierwszy w nowoczesnej historii pracujemy z 5 (a może nawet 6) różnymi pokoleniami. Ponieważ żyjemy i pracujemy dłużej. Niesie to ze sobą dużą różnorodność, która jest pozytywna dla firm.
Posiadanie zróżnicowanej siły roboczej niesie ze sobą również wiele wyzwań; praca z ludźmi o różnych doświadczeniach, różnym pochodzeniu, różnych perspektywach i tak dalej. Jednak pozytywy znacznie przewyższają negatywy zarządzania zróżnicowanym zespołem.
Jako menedżer musisz zrozumieć swój zespół i skutecznie komunikować się z nim przez cały okres jego zatrudnienia. Jeśli ta komunikacja jest procesem dwukierunkowym, zrozumiesz, kiedy twój zespół nie jest już zaangażowany. Ludzie odchodzą z pracy z wielu różnych powodów, a rozmowa kwalifikacyjna jest jedynym sposobem na zrozumienie tych powodów.
Oto najczęstsze powody:
- Rozwój kariery lub poszukiwanie awansu zewnętrznego
- Wzrost wynagrodzenia (który zwykle wiąże się z awansem)
- Konflikt z kolegami lub przełożonym
Jeśli nie zbierzesz danych na temat powodów odejścia, organizacja nie będzie miała możliwości zajęcia się potencjalnymi kwestiami wewnętrznymi.
Niektóre powody będą poza kontrolą organizacji. Istnieją jednak pewne powody odejścia, które dadzą organizacji wiele możliwości poprawy.
Przeprowadziłam kilka wywiadów podczas mojej kariery HR. Moim zdaniem zbieranie tych danych podczas rozmowy kwalifikacyjnej potencjalnie da organizacjom możliwość poprawy ich employer brandingu i reputacji, podróży kandydata i doświadczenia pracownika.
Przeczytaj także:
Pytania na rozmowę kwalifikacyjną z księgowości, na które musisz się przygotować