Co usunąć w social mediach idąc do pracy? Rekruterzy i pracodawcy wykorzystują obecnie media społecznościowe jako metodę wstępnej selekcji, aby lepiej zrozumieć Twoją osobowość, zainteresowania, poglądy i opinie poza pracą. Dzięki temu mogą zacząć tworzyć wyobrażenie o tym, kim jesteś jako osoba, bez konieczności spotykania się z Tobą. Biorąc pod uwagę, że 70% pracodawców przyznaje się do „szperania” w social mediach, ważne jest, aby usunąć wszelkie posty, które mogą zostać wykorzystane przeciwko tobie podczas poszukiwania następnej pracy.
1. Nieprofesjonalne zdjęcia
Co można zdefiniować jako nieprofesjonalne zdjęcie? Czy jest to zdjęcie, na którym stoisz z drinkiem w ręku, zdjęcie z wieczornego wyjścia z przyjaciółmi, czy też zdjęcie, na którym pozujesz ze swoim uroczym kotem? Tak czy inaczej, pracodawcy często uznają tego typu zdjęcia za nieprofesjonalne.
Zamiast tego chcesz, aby publiczne zdjęcia, które zdecydujesz się udostępnić, były odzwierciedleniem Twojej profesjonalnej marki osobistej. Dlatego sprywatyzuj lub usuń zdjęcia, które Twoim zdaniem nie pomogą Ci w poszukiwaniu pracy. Jeśli nie masz pewności, ustaw wszystkie swoje profile w mediach społecznościowych jako całkowicie prywatne, a nawet tymczasowo zmień swoje imię (np. usuń nazwisko), aby upewnić się, że nie zostaniesz znaleziony przez potencjalnych pracodawców.
2. Kontrowersyjne statusy
Usuń kontrowersyjne statusy na Facebooku, tweety, podpisy na Instagramie i wszystko inne, co można sklasyfikować jako obraźliwe. Wywoływanie kontrowersji w sieci może być bardzo szkodliwe dla reputacji online. To, co może wydawać się żartem, może być postrzegane jako obraźliwe lub niegrzeczne dla kogoś innego.
Kiedy zdecydujesz się podzielić swoją opinią online, zawsze znajdzie się ktoś, kto nie zgodzi się z tym, co masz do powiedzenia. Więc kiedy szukasz pracy, nie chcesz, aby ta osoba była menedżerem ds. rekrutacji.
3. Negatywne opinie na temat poprzednich lub obecnych pracodawców
Czy nienawidziłeś swojej ostatniej pracy? Czy naprawdę nie dogadywałeś się z ostatnim przełożonym? Jeśli tak, media społecznościowe nie są miejscem, w którym można to wyrazić. Istnieją niezliczone przypadki osób, które straciły pracę na podstawie postów w mediach społecznościowych (przeczytaj najlepsze przykłady tutaj!). Bądź więc mądry i zastanów się, zanim opublikujesz kolejną tyradę.
Ważne jest również, aby spojrzeć wstecz na poprzednie statusy, tweety lub posty, aby określić wszystko, co można sklasyfikować jako złe słowa i usunąć je tak szybko, jak to możliwe.
4. Memy
Tak, memy są zabawne, ale nie wszyscy pracodawcy uznają je za profesjonalne. Chociaż istnieje możliwość, że niektórzy pracodawcy docenią memy, możliwość obrażenia innych jest zbyt dużym ryzykiem. Bądź ostrożny i usuwaj żarty, ponieważ to, co ty uważasz za zabawne, inni mogą się z tym nie zgodzić.
Jeśli planujesz udostępnić znaleziony obraz lub film, upewnij się, że Twój profil jest całkowicie prywatny. Lub powstrzymaj się od udostępniania, dopóki nie zdobędziesz kolejnej roli.
5. Gorące dyskusje
Przyszły pracodawca nie chce widzieć kłótni w mediach społecznościowych. Niezależnie od tego, czy nazywasz to gorącą dyskusją, debatą, czy nawet różnicą zdań, może być trudno zinterpretować Twój ton głosu poprzez posty i komentarze w mediach społecznościowych.
Jednak coś, co menedżer ds. rekrutacji będzie w stanie wykryć, to twoja negatywność. Jest to cecha, której najprawdopodobniej będą chcieli uniknąć przy następnym zatrudnieniu. Może to być postrzegane jako kłótliwość i sprawić, że będziesz trudnym współpracownikiem.
Zobacz także:
Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do zdobycia pracy?