OnlineSocial Media

Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do zdobycia pracy?

0
Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do zdobycia pracy

Od czerwca szukasz pracy dla absolwentów i zaczynasz być nieco sfrustrowany? Porozmawiajmy o tym jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do zdobycia pracy! Dopracowałeś swoje CV do perfekcji, zaktualizowałeś je o imponujące doświadczenie i stopnie naukowe. Każdy list motywacyjny został spersonalizowany i zawiera odpowiednie fakty i liczby. Gdzie więc popełniasz błąd?

Media społecznościowe

Wiele osób spędza czas w mediach społecznościowych, pokazując zdjęcia z wakacji, rodziny, przyjaciół, posiadłości i nie tylko. Niektórzy ludzie lubią wykorzystywać je jako miejsce do publicznego wyrażania swoich opinii, a co za tym idzie, powodowania kłopotów. Ludzie zdają się zapominać, że napisanie czegoś online to NIE to samo, co powiedzenie tego między przyjaciółmi przy stole. Dokumentujesz to, publikujesz i przechowujesz w głębokiej, ciemnej krainie sieci! Niezależnie od tego, czy było to coś, co napisałeś pięć lat temu, czy coś, co właśnie opublikowałeś, może to wpłynąć na Twoje szanse na zatrudnienie. Bardzo łatwo jest rekruterowi lub pracodawcy wyszukać twoje imię i nazwisko na wybranej platformie, więc kiedy i jeśli to zrobią – upewnij się, że robisz dobre wrażenie.

1. Ustawienia prywatności

Jeśli chcesz zachować swoje życie prywatne w tajemnicy, zmień ustawienia. Upewnij się, że rzeczy, które udostępniasz, są dostępne tylko dla znajomych i rodziny. Ułatw sobie życie, udostępniaj tylko godne szacunku rzeczy.

2. Używaj odpowiednio

Zanim coś opublikujesz, powinieneś pomyśleć o tym, jaki wpływ będzie to miało na Ciebie. Zastanów się, co byś pomyślał, gdybyś zobaczył, że ktoś inny to opublikował. Weź pod uwagę członków rodziny, przyjaciół lub kogokolwiek, kogo masz w mediach społecznościowych i zastanów się, jak by się czuli, widząc to.

3. Bądź profesjonalny

Dzielenie się niestosownymi dowcipami na Facebooku lub Twitterze, publikowanie zdjęć jedzenia na Instagramie jest bardzo dobre, ale musisz pomyśleć o tym, że… (jest to szczególnie skierowane do osób poszukujących pracy cyfrowej) Gdyby twój wymarzony pracodawca spojrzał na twój profil, czy pomyślałby, że ta osoba jest zmotywowaną, doświadczoną i wykształconą osobą? czy też pomyśleliby, że ta osoba musi znaleźć lepsze rzeczy do zrobienia niż publikowanie jedzenia i żartów online. (Chyba, że jesteś blogerem kulinarnym, oczywiście, tak trzymaj!).

Oto kilka wskazówek, jak wykorzystać swoje profile:

  • Facebook, zachowaj prywatność, ale pomyśl zanim opublikujesz. Nigdy nie wiadomo, czy któryś z Twoich „przyjaciół” nie przechwyci czegoś, co publikujesz i nie przekaże tego dalej. Niestety nie masz kontroli nad tym, co inni robią z Twoimi treściami. Czy jest coś, w czym się specjalizujesz? Jeśli tak, załóż stronę lub grupę na Facebooku, rozpocznij dyskusje edukacyjne, dziel się swoją pracą i zmaksymalizuj swoją ekspozycję za darmo. W ten sposób, jeśli pracodawca lub rekruter szuka ciebie, natknie się na imponującą pracę, a nie pijane zdjęcia z uniwersytetu.
  • Twitter, dokładnie to samo, jeśli masz zamiar coś tweetować – spróbuj powiedzieć to na głos i najpierw sprawdź, czy uważasz, że jest to odpowiednie. Staraj się nie być zbyt opiniotwórczy, w końcu publikujesz to online i ktoś może to kiedyś wykorzystać przeciwko tobie. Biorąc pod uwagę, że Twitter był początkowo przeznaczony dla celebrytów, obserwuj przydatne i inspirujące strony – strony z wiadomościami, znanych blogerów, strony z faktami, znaczące osoby w wybranej dziedzinie. Wtedy, gdy twój pracodawca spojrzy na twój profil, zobaczy, że obserwujesz odpowiednie i znaczące osoby i skutecznie korzystasz z Twittera w dojrzały i profesjonalny sposób.
  • LinkedIn, zarejestruj się! Jeśli go nie masz, zarejestruj się. LinkedIn to świetne źródło rekrutacji społecznościowej. W rzeczywistości jest to CV online. Miejsce, w którym można zaprezentować wszystkie swoje osiągnięcia i doświadczenie. Upewnij się, że Twój profil jest profesjonalny, bez próżnych selfie i zdjęć, na których upijasz się w weekend. Udostępniaj aktualne i edukacyjne artykuły, dziel się swoimi osiągnięciami i nawiązuj kontakty z odpowiednimi firmami i osobami. LinkedIn to zdecydowanie właściwy rodzaj ekspozycji w mediach społecznościowych.
  • YouTube, w ciągu ostatnich kilku lat pojawiło się duże zapotrzebowanie na „Vlogerów”. Zamieść kilka profesjonalnych dyskusji. Twoja wiedza i pewność siebie sprawią, że natychmiast się wyróżnisz.
  • Instagram, jeśli jesteś kreatywny, stwórz dwa oddzielne konta. Jedno do pracy, a drugie do życia osobistego. Zachowaj profesjonalizm, stwórz markę, obserwuj odpowiednie osoby i używaj odpowiednich hashtagów. Dzięki temu będziesz mieć swobodę przesyłania osobistych zdjęć na swoje konto bez rujnowania wizerunku marki.
Zobacz również:
Radakcja TeamJob

Najlepsze słowa kluczowe do ulepszenia profilu w poszukiwaniu pracy

Previous article

Pytania na rozmowę kwalifikacyjną z księgowości, na które musisz się przygotować

Next article

You may also like

More in Online