OnlineSocial Media

Jak stworzyć najlepszy profil na LinkedIn? Sprawdź nasze 5 wskazówek!

0
Jak stworzyć najlepszy profil na LinkedIn

5 wskazówek jak stworzyć najlepszy profil na LinkedIn

Jak stworzyć najlepszy profil na LinkedIn? Silny profil przyniesie tylko korzyści w poszukiwaniu pracy. W erze rządzonej przez media społecznościowe liczy się Twoja obecność online. Zadbaj więc o pozytywne pierwsze wrażenie i upewnij się, że Twoja strona na LinkedIn jest prawdziwym odzwierciedleniem Twojego zawodowego „ja”. Nie tylko zwiększy to twoje szanse na pracę, ale także pozwoli ci zbudować sieć kontaktów i znaleźć nowe możliwości za jednym naciśnięciem przycisku.

Ale najpierw najważniejsze… 5 wskazówek, dzięki którym Twój profil na LinkedIn będzie w doskonałym stanie:

1. Bądź przejrzysty

Jeśli chcesz zostać zauważony, napisz zabójczą biografię otwierającą. Twoje podsumowanie powinno oferować przejrzystość na temat tego, czego szukasz, gdzie jesteś (pod względem kariery) i co masz do zaoferowania. To twoja szansa, aby naprawdę się sprzedać, więc zrób to zwięźle i na tyle interesująco, aby potencjalni pracodawcy chcieli kontynuować czytanie.

Nie wiesz, jak stworzyć idealne podsumowanie na LinkedIn? Nie panikuj! Omówiliśmy już ten temat, który można znaleźć tutaj.

2. Uwzględnij wszystkie niezbędne doświadczenia

Doświadczenie jest jednym z najważniejszych aspektów, które pomogą stworzyć silny profil LinkedIn. Jeśli chcesz stworzyć jak najlepszy profil LinkedIn, to twoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe jest niezbędne. Nawet jeśli jesteś osobą z ograniczonym doświadczeniem (być może absolwentem świeżo po studiach), staraj się zapewnić sobie staże lub krótkoterminowe praktyki zawodowe, aby pomóc wzmocnić swój profil LinkedIn. Jeśli jest to trudne, zastanów się, w jaki sposób możesz przenieść swój kurs uniwersytecki lub szkolny do miejsca pracy.

Dla bardziej doświadczonych osób poszukujących pracy, wymień swoje poprzednie role i podaj krótki opis swoich obowiązków. Jest to o wiele bardziej skuteczne niż tylko wpisanie nazwy stanowiska i pracodawcy.

3. Umiejętności, umiejętności, umiejętności!

Uwzględnij umiejętności! Istnieją „zwykłe” umiejętności, które potencjalni pracodawcy przyzwyczaili się widzieć 100 razy częściej, ale co z tymi, które naprawdę cię wyróżnią? Zapomnij o umiejętnościach miękkich, wspominając, że jesteś „dobrym komunikatorem” lub „doskonałym graczem zespołowym” i porzuć umiejętność korzystania z pakietu Microsoft Office. Zamiast tego, ta sekcja powinna być miejscem, które jest specjalnie ukierunkowane na twój obszar kariery. Na przykład kandydat na stanowisko marketingowe powinien określić swoje umiejętności w zakresie mediów społecznościowych, analityki i planowania kampanii.

Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której Twoje doświadczenie jest ograniczone, a umiejętności, które można przenieść, są niezbędne do wzmocnienia Twojego profilu na LinkedIn.

4. Zdjęcie profilowe na LinkedIn

Twoje zdjęcie profilowe na LinkedIn nadaje ton Twojej stronie. Selfie, zdjęcia nocne lub rozmazane obrazy są wielkim nie-nie. Wybierz idealne zdjęcie, na którym jesteś (najlepiej) uśmiechnięty, patrzysz w kamerę i jesteś na prostym tle, z nikim innym w kadrze. Jeśli zachowasz prostotę, pracodawcy będą w stanie łatwo rozpoznać Cię podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Jeśli zdecydujesz się nie używać zdjęcia profilowego, może to wyglądać nieco podejrzanie. Co musisz ukryć?

Pracodawcy mogą być mniej skłonni zaufać komuś z szarą sylwetką jako zdjęciem. Mogą nawet skorzystać z innych platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, aby dowiedzieć się, kim naprawdę jesteś.

5. Nawiązuj kontakty

Ten punkt jest ostatni, ale zdecydowanie nie najmniej ważny. Jeśli aktywnie szukasz nowej pracy, wysłanie wiadomości na LinkedIn request może pomóc w poszukiwaniach. Znamy przypadki, w których kandydaci otrzymywali pracę poprzez nawiązanie kontaktu z menedżerami ds. rekrutacji. Następnie wysyłają wiadomość, w której przedstawiają się i pytają o wolne stanowiska.

Nie tylko to, ale im więcej możesz zbudować swoją sieć, tym silniejszy jest Twój profil. Rozwijając swoje kontakty zapewnisz, że Twoje posty zyskają większą ekspozycję i dotrą do szerszego grona odbiorców w Twojej branży.

Pamiętaj… im więcej „rzeczy” zamieścisz, tym lepiej. Wiele przykładów, w tym wcześniejsze projekty, opisy stanowisk i zdobyte doświadczenie, może ułatwić pracodawcom ocenę Twojej zgodności z przyszłą rolą.

Pomyśl tylko, z perspektywy pracodawcy, jeśli włożysz tyle wysiłku w profil LinkedIn, wyobraź sobie, ile pracy włożysz w potencjalną pracę.

Powodzenia w tworzeniu lub uzupełnianiu profilu, a jeśli masz jakieś pytania, zadaj je w komentarzach poniżej lub na Twitterze @BubbleJobs.

Zobacz również:
Radakcja TeamJob

Co usunąć w social mediach idąc do pracy? Zobacz te 5 rzeczy!

Previous article

Jak dołączyć do stowarzyszenia zawodowego?

Next article

You may also like

More in Online