Czy wiesz, co odróżnia Cię od innych osób poszukujących pracy? Czy potrafisz udzielić pewnej odpowiedzi, gdy menedżer ds. rekrutacji zapyta, dlaczego warto Cię zatrudnić lub co sprawia, że jesteś najlepszym kandydatem na dane stanowisko? Więc jak przekazać swoją unikalną wartość pracodawcom?
Jeśli nie masz pewności, jak udzielić odpowiedzi, prawdziwym wyzwaniem będzie przekazanie jej potencjalnym pracodawcom. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli jesteś z natury bardziej introwertyczny i masz tendencję do niekomfortowego promowania siebie, bagatelizowania swoich osiągnięć i przekonania, że twoja praca mówi sama za siebie.
Niestety, nieumiejętność przedstawienia wartości, jaką wnosisz dla pracodawcy, pozwoli mu na wyrobienie sobie własnych opinii, które często są nietrafione. Jak więc wyjść ze swojej strefy komfortu i stać się właścicielem swojego unikalnego przekazu?
Jednym z najlepszych sposobów, aby poczuć się bardziej komfortowo, jest przejęcie odpowiedzialności za swoją unikalną propozycję wartości (UVP).
Zrozumienie swojej unikalnej propozycji wartości jako osoba poszukująca pracy
Twoja unikalna propozycja wartości jest tym, co sprawia, że jesteś najlepszym kandydatem na dane stanowisko.
Kiedy pracodawcy szukają kandydatów na dane stanowisko, chcą wiedzieć, co możesz wnieść, czego nie mogą zaoferować inni kandydaci. Twoja unikalna propozycja wartości to szansa na sprzedanie siebie i pokazanie, dlaczego jesteś idealnym kandydatem na dane stanowisko.
Tworzenie własnej unikalnej propozycji wartości
Tworząc swoją UVP, zastanów się, co masz do zaoferowania, czego nie ma nikt inny. Jakie są Twoje unikalne umiejętności i doświadczenia? Co sprawia, że jesteś pasjonatem swojej pracy? Odpowiedzi na te pytania pomogą ci określić, co czyni cię idealnym kandydatem na stanowisko, o które się ubiegasz.
Przykłady unikalnych punktów sprzedaży dla osób poszukujących pracy
Pamiętaj, że Twój UVP powinien być unikalny dla Ciebie. Aby jednak pobudzić swoją kreatywność, rozważ wszelkie komentarze, nagrody lub uznanie, które otrzymałeś w trakcie swojej kariery.
Być może otrzymałeś nagrody za usprawnienie operacji lub innowacyjne redukcje kosztów. Być może zostałeś doceniony przez poprzedniego pracodawcę za poprawę morale pracowników i zwiększenie zaangażowania klientów. Niezależnie od tego, jakie wyróżnienia otrzymałeś, wykorzystaj je jako inspirację do wyjaśnienia swojej wartości.
Wykorzystanie unikalnej propozycji wartości w poszukiwaniu pracy
Gdy masz już kilka pomysłów, możesz zacząć wykorzystywać je w swoich materiałach aplikacyjnych.
Wykorzystaj swoją unikalną propozycję wartości w CV
CV jest jednym z pierwszych miejsc, w których pracodawcy będą chcieli dowiedzieć się więcej o kandydacie, dlatego warto zadbać o to, by jego unikalna propozycja wartości znalazła się na pierwszym planie. Jednym ze sposobów na to jest pełne wykorzystanie mocy podsumowania CV. To krótkie podsumowanie przedstawia twoje kwalifikacje i podkreśla, dlaczego jesteś idealnym kandydatem na dane stanowisko.
Jeśli masz duże doświadczenie, możesz skupić się na swoich osiągnięciach i krytycznych umiejętnościach najbardziej istotnych dla danego stanowiska. Na przykład:
Doświadczony specjalista ds. sprzedaży z ponad 10-letnim doświadczeniem w przekraczaniu limitów i generowaniu nowych transakcji. Udowodniona umiejętność nawiązywania relacji z klientami i zamykania transakcji.
Jeśli nie masz tak dużego doświadczenia, podkreśl, co wyróżnia Cię spośród innych kandydatów. Na przykład:
Niedawny absolwent z dyplomem z marketingu i doświadczeniem w zarządzaniu kontami w mediach społecznościowych dla małych firm i krajowych organizacji non-profit. Umiejętność tworzeniaw tworzeniu treści, analizowaniu danych i opracowywaniu strategii mających na celu zwiększenie liczby odbiorców.
W obu przypadkach unikalna propozycja wartości jest jasna i zwięzła, mówiąc pracodawcom dokładnie, co osoba poszukująca pracy może zaoferować.
Wykorzystaj swoją unikalną propozycję wartości w liście motywacyjnym
List motywacyjny to szansa na przedstawienie się i wyjaśnienie, dlaczego jesteś idealnym kandydatem na dane stanowisko. Często łatwiej jest napisać, co czyni cię wyjątkowym, więc zacznij od tego i podziel się tym, co pracodawca zyska, jeśli cię zatrudni.
Użyj konkretnych przykładów, aby poprzeć swoje twierdzenia i pokazać pracodawcy, co możesz wnieść do zespołu. Na przykład:
W ogłoszeniu o pracę zaznaczyłeś, że szukasz kandydata z doświadczeniem w copywritingu i mediach społecznościowych. W mojej poprzedniej roli asystentki ds. marketingu byłam odpowiedzialna za tworzenie treści zarówno cyfrowych, jak i drukowanych. Zarządzałam również kontami w mediach społecznościowych mojej firmy, co pozwoliło mi zwiększyć zaangażowanie naszych klientów o 18%.
Jak widać, moje umiejętności i doświadczenia doskonale pasują do tego, czego szukasz u kandydata. Z przyjemnością wykorzystam moje talenty w pracy dla Twojej firmy i pomogę przyczynić się do Twojego sukcesu.
Wykorzystaj swoją unikalną propozycję wartości w swoich profilach online
Profesjonalna obecność w sieci jest niezwykle ważna podczas poszukiwania pracy. Większość pracodawców sprawdza kandydata w Internecie przed podjęciem decyzji o rozmowie kwalifikacyjnej, dlatego tak ważne jest, by jego profile online były aktualne i profesjonalne.
Twoja unikalna propozycja wartości może się tu również przydać. Skorzystaj z UVP, aby zaktualizować opisy swoich profili i stworzyć slogan, który podsumuje to, kim jesteś i co robisz. Na przykład:
Specjalista ds. marketingu z 10-letnim doświadczeniem w opracowywaniu i realizacji kampanii, które przynoszą rezultaty. Wykwalifikowany w copywritingu, mediach społecznościowych i zarządzaniu projektami. Pasjonat pomagania firmom w osiąganiu ich celów.
Ten krótki opis mówi pracodawcom wszystko, co powinni o tobie wiedzieć i co możesz dla nich zrobić. To idealny sposób na zrobienie doskonałego pierwszego wrażenia i zainteresowanie ich, by dowiedzieli się o tobie więcej.
Dzielenie się unikalną wiadomością
Chociaż może to być niewygodne, ważne jest, abyś był właścicielem swoich osiągnięć i zarządzał wiadomością, którą wysyła twoje poszukiwanie pracy. Pamiętaj tylko, że pomagasz menedżerowi ds. rekrutacji zrozumieć, dlaczego najlepiej odpowiadasz jego potrzebom. Nie dowiedzą się tego, dopóki im o tym nie powiesz.
Nie zapomnij podzielić się tym artykułem ze znajomymi!
Sprawdź także: