Nagłówek CV to krótkie, ukierunkowane zdanie, które wyjaśnia, kim jesteś i dlaczego jesteś świetnym kandydatem. Dobrze skonstruowany nagłówek może pomóc pracodawcom szybko określić, czy Twoje kwalifikacje spełniają ich potrzeby. Powiemy Ci, jak napisać nagłówek CV!
Przeczytaj Jak znaleźć pomoc dotyczącą CV: Szablony, narzędzia i nie tylko
Co należy wiedzieć o nagłówkach CV
Te jednowierszowe informacje są pierwszą rzeczą, którą widzą rekruterzy, a nagłówek CV zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych pomaga systemowi śledzenia kandydatów (ATS) stwierdzić, że kandydat dokładnie pasuje do docelowego kandydata. Pozornie proste, powinieneś poświęcić trochę czasu, aby upewnić się, że Twój nagłówek ciężko pracuje dla Ciebie.
Kto powinien dołączyć nagłówek CV
Prosta, ale szczera odpowiedź brzmi: każdy. Nagłówek CV jest linią otwierającą lub haczykiem, który zachęca rekrutera do dalszego czytania. W przypadku osób poszukujących pracy bez solidnego doświadczenia na danym stanowisku, można podkreślić umiejętności, które można przenieść. W przypadku bardziej doświadczonych osób poszukujących pracy możesz pochwalić się swoimi umiejętnościami i doświadczeniem zawodowym, dzięki czemu idealnie pasujesz na to konkretne stanowisko.
Jak napisać nagłówek CV
Istnieje kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać, aby stworzyć wyróżniający się nagłówek.
Bądź zwięzły
Masz ograniczoną ilość miejsca. Pomiń frazesy, które często są jedynie przymiotnikami opisującymi Twoją osobę. Zamiast tego używaj słów mocy i czasowników akcji w nagłówku CV. Przymiotniki zajmują miejsce (zorientowany na cel, zaangażowany, oddany), ale nie podają żadnych rzeczywistych szczegółów. Czasowniki akcji naturalnie prowadzą do rozwinięcia zdania, które dzieli się informacjami, takimi jak opracowany (projekt), ułatwiony (jaki wynik) i wpłynął (kto).
Stwórz korzyść dla klienta
Użyj nagłówka CV, aby zaprezentować się jako najlepsze możliwe rozwiązanie dla pracodawcy. Pomyśl o nim jak o kliencie, którego chcesz pozyskać. Upewnij się, że koncentrujesz się na tym, co możesz im zapewnić. To nie jest miejsce, w którym mówisz:
Dynamiczny specjalista ds. sprzedaży aktywnie pracujący na stanowisku kierownika sprzedaży.
W ten sposób skupiasz się na sobie i swoich celach zawodowych. Zamiast tego skup się wyłącznie na tym, w jaki sposób twoje umiejętności przyniosą korzyści pracodawcy. Rozmowa kwalifikacyjna to miejsce na rozmowę o długowieczności i celach zawodowych. Zmień ten nagłówek na coś w stylu:
Specjalista ds. sprzedaży z doświadczeniem w opracowywaniu inicjatyw zespołowych, które pomogły zwiększyć przychody o 35%.
Teraz wskazujesz na namacalną korzyść dla firmy. Bo, szczerze mówiąc, która firma nie chce zwiększyć sprzedaży o 35%? I nie próbujesz zrobić tego sam, ale zainspirowałeś zespół do zrobienia tego razem? Teraz ten nagłówek będzie interesujący dla menedżera.
Bądź konkretny
Podobnie jak w poprzedniej wskazówce, używaj opisów i rzeczywistych danych w nagłówku CV, a nie niekompletnej listy. Nie wystarczy powiedzieć, że zwiększyłeś produktywność. O ile wzrosła produktywność? Jaka była średnia zmiana procentowa? Im więcej konkretów, tym lepiej. W razie wątpliwości podaj liczby na poparcie swoich twierdzeń.
Skup się na słowach kluczowych
Słowa kluczowe to pojedyncze słowa lub krótkie frazy, które odzwierciedlają umiejętności i cechy zwykle poszukiwane przez pracodawców. Im więcej słów kluczowych umieścisz w nagłówku CV, tym łatwiej będzie rekruterowi dopasować twoje doświadczenie do oferty pracy. Nie każ im zgadywać, w jaki sposób twoje doświadczenie pasuje do ich stanowiska. Połącz kropki za nich.
Zwróć uwagę na format
Nagłówek powinien używać wielkości liter w tytule ibędzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą rekruterzy. Powinien znajdować się na górze strony pod danymi kontaktowymi. Chcesz, aby Twoje słowa wyskakiwały i krzyczały „przeczytaj mnie najpierw”, a nie zlewały się z resztą CV.
Wybierz strukturę, która pasuje do twojego doświadczenia
Jeśli zmieniasz karierę lub jesteś nowym absolwentem, napiszesz nagłówek oparty na umiejętnościach, który będzie brzmiał mniej więcej tak:
Niedawny absolwent studiów biznesowych z doświadczeniem stażowym w zarządzaniu projektami
Z drugiej strony, jeśli jesteś w danej dziedzinie kariery od jakiegoś czasu, możesz napisać nagłówek oparty na doświadczeniu, który brzmi:
Zorganizowany kierownik projektu z 10-letnim doświadczeniem, z powodzeniem przekraczający cele budżetowe o ponad 10%.
Przykłady nagłówków CV
- Absolwent marketingu z 5-letnim doświadczeniem w kierowaniu zespołem
- Wielojęzyczny absolwent historii z doświadczeniem wolontariusza w Czerwonym Krzyżu
- Student pielęgniarstwa i założyciel ogólnouniwersyteckiej kampanii uświadamiającej na temat alkoholu
- Księgowy z ponad 5-letnim doświadczeniem w bezbłędnym rozliczaniu podatków dla różnych firm
- Doświadczony specjalista ds. mediów społecznościowych zapewniający kampanie zwiększające ruch o ponad 40%
- Profesjonalny informatyk skoncentrowany na poprawie bezpieczeństwa dla ponad 50 małych firm
Czego nie umieszczać w nagłówku
Ważne jest, aby uwzględnić pewne aspekty w nagłówku. Równie ważne jest pominięcie niektórych z nich.
Nie naciągaj prawdy
Kłamstwa i przesady nie powinny znaleźć się w żadnym miejscu w CV. Zwłaszcza nie w nagłówku. Rekruter będzie szukał poparcia w doświadczeniu zawodowym i nie znajdzie go, gdy przejrzy twoje CV. Nawet jeśli sfałszujesz również sekcję doświadczenia, w pewnym momencie będziesz musiał poprzeć to twierdzenie.
Pomiń cel
Wspomnieliśmy o tym powyżej, ale warto to powtórzyć. Może się to wydawać sprzeczne ze standardem, który pamiętasz z poprzednich poszukiwań pracy. Jednak cel nie jest już potrzebny, a w rzeczywistości sprawia, że CV wygląda na przestarzałe.
Zamiast tego warto rozważyć dodanie podsumowania profilu lub oświadczenia o profesjonalnym brandingu. Nagłówek CV to krótka fraza, która przyciąga wzrok, a profil to zwięzła lista, w punktach lub w formie listy, która podsumowuje twoje umiejętności. Zasadniczo jest to mikro list motywacyjny.
Tak więc, wybierając jeden z naszych wcześniejszych nagłówków, specjalista ds. mediów społecznościowych może mieć nagłówek CV i kombinację profilu, która wygląda mniej więcej tak:
Doświadczony specjalista ds. mediów społecznościowych zapewniający kampanie, które zwiększają ruch o ponad 40%.
- Współpracował z klientami przy ukierunkowanych kampaniach marki
- Stosował solidną analizę danych do tworzenia treści
- Zwiększony ruch przychodzący do stron docelowych o ponad 40%
- Opracował długoterminowy plan zaangażowania w celu zwiększenia liczby obserwujących
Sukces w poszukiwaniu pracy dzięki świetnemu nagłówkowi CV
Jeśli starasz się, aby Twoje CV zostało zauważone, nie zostawiaj nagłówka na później. Są małe, ale potężne! W dzisiejszym cyfrowym świecie wyróżnienie się na tle innych jest ważniejsze niż kiedykolwiek. A dzięki nagłówkowi CV, który ma siłę przebicia, możesz mieć pewność, że Twoja aplikacja nie zostanie przeoczona.
Nie zapomnij podzielić się tym artykułem za frikończy się!